Casele de marcat cu jurnal electronic
Declaratia unica
iulie 13, 2018
Conventii civile 2018
august 17, 2018

DE RETINUT!

Potrivit ultimelor modificari, de la 1 iunie 2018, marii contribuabili si contribuabilii mijlocii vor trebui sa utilizeze doar aparate de marcat cu jurnal electronic. Iar de la 1 august 2018, obligatia se va aplica si pentru contribuabilii mici.

Contribuabilii, cu mic cu mare, practic toata lumea va adera la noile modele de case de marcat cu jurnal electronic pentru a putea transmite informatii ANAF-ului, sub forma de declaratii lunare transmise pana in 20 ale lunii urmatoare.

Casele de marcat cu jurnal electronic vor deveni obligatorii de la data de 1 iunie 2018 pentru firmele mari si cele mijlocii.  Iar de la 1 august 2018, obligatia se va aplica si pentru contribuabilii mici.

In vederea utilizarii noului model al casei de marcat cu jurnal electronic procedura este urmatoarea:

  • va trebui sa depuneti electronic la ANAF „Formularul pentru inregistrarea aparatelor de marcat electronice fiscale produse, importate sau achizitionate intracomunitar si a aparatelor de marcat electronice fiscale
  • aceasta declaratie se depune in termen de 5 zile de la achizitioanrea unei case de marcat electronice fiscale sau in 3 zile daca este vorba de o casa de marcat electronica adaptata, cu mentiunea ca aceste case de marcat sa fi obtinut avizul tehnic favorabil prevazut la art. 78(1) b).

Utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale au obligatia sa transmita Agentiei Nationale de Administrare Fiscala urmatoarele date:

a) datele din bonul fiscal, structurate dupa cum urmeaza:

  1. valoarea totala a bonului, inclusiv taxa pe valoarea adaugata;
  2. numarul de ordine al bonului fiscal, la nivelul zilei de lucru;
  3. data, ora si minutul emiterii bonului fiscal;
  4. seria fiscala a aparatului de marcat electronic fiscal;
  5. valoarea totala a taxei pe valoarea adaugata pe cote ale acesteia, cu indicarea nivelului de cota;

b) datele din raportul fiscal de inchidere zilnica;

c) informatii referitoare la pornirea/oprirea aparatului de marcat electronic fiscal, incetarea functionarii acestuia in urma unor evenimente de tipul lipsa curentului electric sau intreruperea conexiunii la internet, precum si cu privire la repunerea in functiune/reconectarea aparatului;

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *